Hartelijk welkom op onze website

Bericht aan de leden van de Ierse Setterclub:

Zomerfeest 08 augustus 2020 - AFGELAST!

Omtrent de laatste corona maatregelen van 27/7/2020 kan het zomerfeest niet doorgaan.

Field Trial activiteiten zomer 2020

15 Augustus  2020           

 

Field Trial  Amateurs wedstrijd met CACT voor Britse staande honden

 

Gelieve in te schrijven per mail aan : Moons Johan , fieldtrial@irishsetterclub.be

Voor info :  tel.: 011/423986  of Gsm:  0473/440803

 

 

******************************************************************************************************************************

 

Update Coronamaatregelen 22/06/2020 

 

12 JULI 2020 : Piet Jacobs Jongehonden- en veteranendag

AFGELAST!

 

Op zondag 12 Juli was onze Piet Jacobs Jongehonden- en veteranendag gepland doch de Covid-19 heeft dit onmogelijk gemaakt.

Alle wedstrijden werden door de KKUSH on hold geplaatst tot einde juli, maw er mocht niets doorgaan.

Toen de laatste versoepeling aangekondigd werd, was het voor ons te dichtbij om dit, met in acht neming van de opgelegde maatregelen (zie ook verder), nog georganiseerd te krijgen.

****************************************************************************************************************************************************

6 SEPTEMBER : Rasspeciale

 AFGELAST!

 

Nu we eindelijk weer mochten vergaderen,  mits de  nodige afstand natuurlijk, hadden we heel wat beslissingen te nemen.

Na alles in overweging te hebben genomen, werd besloten om onze rasspeciale niet te laten doorgaan.

We gaan er al jaren prat op om Britse keurmeesters uit te nodigen om op onze rasspeciale te komen keuren. Echter is het zo dat op dit ogenblik de Britten die naar Europa komen en bij het teruggaan naar de UK 2 weken in isolement moeten. Dit is niet voor iedereen mogelijk (werk, enz.). Wetende dat er in de UK heel veel gevallen zijn (weliswaar met grote regionale verschillen) zitten zij reeds langer dan wij in quarantaine en wordt er maar met mondjesmate versoepeld.

Zouden we deze laten dan doorgaan met Belgische keurmeesters ? Gezien het aantal keurmeesters die onze Ieren mogen keuren redelijk beperkt is, toch zeker wat rasspecialisten betreft, vroegen we ons af of we dan wel voldoende inschrijvingen zouden hebben. Bijkomend komt nog dat Luxemburg datzelfde weekend een dubbel CAC/CACIB show is (hun eerdere show dit jaar werd afgelast door de Covid-19).

Bovendien zijn de beperkingen die ons momenteel opgelegd worden om een show te houden zeer strikt :

…een greep uit de opgelegde maatregelen :

Geen publiek toegelaten. Vanaf 1 juli is publiek (zittend en maximum 200 personen) wel toegelaten. Wie niet in de ring staat met een hond moet zitten en dat met een afstand van 1,5m van elkaar. Men mag dus niet naast de ring staan kijken of al klaarstaan om als volgende in de ring of in de naastgelegen ring te gaan (bvb reu/teef die tegelijkertijd in de ring voorgebracht moeten worden).

Grote groepen (max 20 personen incl. keurmeester en ringpersoneel) dienen opgesplitst te worden en max 50 personen gelijktijdig verdeeld over de ringen. Vermijden van samenscholing bij aanmelding, afhaling verslag, aan resultatenbord.

Roken is verboden.

Voldoende ruime parking is te voorzien.

Bestellingen van drank/eten mag niet aan de toog maar moet door mensen voorzien door de club met mondmasker naar de tafel gebracht te worden.

De social distancing van 1,5m dient te allen tijde gerespecteerd worden en dit tussen de geleiders, de keurmeester(s) en het eventueel helpend personeel. Keurmeesters en helpend personeel worden aangeraden een mondmasker te dragen tijdens de keuringen. Indien zij materiaal of hulpmiddelen gebruiken, dragen ze handschoenen.

Toiletten moeten bruikbaar en bereikbaar zijn, slechts één persoon gelijktijdig, vers water, zeep en papieren handdoeken moeten voorhanden zijn.

De mensen van de club moeten op alle plaatsen op het naleven van de social distancing kunnen letten.

Dus werd na rijp beraad besloten om  dit jaar de rasspeciale niet te laten doorgaan.

We zien jullie dan ook graag terug met al jullie nieuwe en ondertussen al wat oudere honden in 2021 en dat hopelijk onder normale omstandigheden !

 

**************************************************************************************************************************************************************

Vanaf 13 juni is ons clubhuis terug open, wel met volgende maatregelen:

1. Zowel binnen als op een eventueel terras moet de 1,5 meter tussen personen geëerbiedigd worden.

2. De Corona maatregelen moeten uithangen op een infobord of via een folder verspreid worden

3. Maximaal 10 personen per tafel. Elke klant blijft aan zijn tafel zitten

4. De tafels staan, zowel binnen als buiten, op minimum 1,5 meter van elkaar.

5. Alle bestellingen en de bediening gebeuren aan tafel door mensen te voorzien door de club die verplicht een mondmasker dragen. De toog is enkel voor het toogpersoneel.

6. Roken mag niet (ook niet buiten, dit om samenscholingen te vermijden)

7. Betalingen indien mogelijk liefst met de kaart

8. De kantines mogen alleen geopend worden:

a. tijdens de trainingsuren zoals voorzien in het clubreglement maar maximaal tot 01:00 Hr;

b. tijdens wedstrijden:

c. voor vergaderingen met maximum 10 personen aanwezig

d. Feestjes, fuiven,.. zijn verboden

De Nationale veiligheidsraad heeft groen licht gegeven om vanaf 18 mei 2020 terug te mogen opstarten met trainingen mits het respecteren van beperkende maatregelen. We kregen ook van de VDA groen licht mits onderstaande maatregelen :

Gelieve Jean Smits te contacteren als je wilt aanwezig zijn!

Klas D wordt niet apart gegeven maar samen met klas C.

a.      Organisatie trainingen

(1)   Prioriteiten wat betreft de inhoud van de training:

Prio 1: Veiligheid en hygiëne

Prio 2 : Socialisatie

Prio 3: gehoorzaamheid

(2)   Alle lessen in open lucht

(3)   Afstand tussen geleiders tijdens de les: minimaal 1.5 m

(4)   Afstand tot de instructeur: minimaal 1.5 meter

(5)   Maximaal 10 geleiders per klas. Op het terrein van een club mogen maximaal 20 geleiders

(+ 1 instructeur per klas) gelijktijdig aanwezig zijn.

(6)   Instructeur draagt handschoenen en is de enige die toestellen aanraakt en verplaatst.

(7)   Mondmasker voor geleiders aangeraden, behalve wanneer in de regels voor de secties anders wordt vermeld.

(8)   Apporteervoorwerp is eigendom van de geleider en alleen door hem te gebruiken.

(9) Indien een voorwerp door meerdere mensen moet gehanteerd worden, zullen de “hanteerders”, indien mogelijk na elke handeling hun handen ontsmetten, indien dit niet kan zullen zij handschoenen dragen tijdens die oefening.

 (10) Chip lezen zal gebeuren door de geleider (zie hierboven voor hantering)

(11) Wanneer bij een oefening de minimumafstand van 1,5 m tussen de geleiders en/of de instructeur niet kan gerespecteerd worden, zullen handschoenen en mondmaskers gedragen worden.

(12) Mondmaskers en handschoenen zijn mee te brengen door de geleiders, ontsmettingsmiddel is te voorzien door de club.

b.      Organisatie clubs

Voorafgaandelijke opmerking: indien de sanitaire installaties zich in het clublokaal bevinden mag dit geen excuus zijn om het gedeelte cafetaria te openen (= dranken te schenken, samen te zitten...) ook niet aan één persoon tegelijk. In dit geval, zal er één en slechts één verantwoordelijke aanwezig zijn. Deze opzichter zal een mondmasker en handschoenen dragen. Indien de club niet kan voldoen aan de vermelde voorwaarden, kan ze geen trainingen organiseren

(1)   Toiletten moeten bruikbaar en bereikbaar zijn, slechts één persoon gelijktijdig, vers water, zeep en papieren handdoeken voorhanden. Indien toiletten zich in het clublokaal bevinden zal enkel het te gebruiken deel opengesteld worden. De opzichter zal indien nodig voorzien in zeep, papieren handdoeken, enz... Betekent dus dat er dan maximaal twee personen mogen aanwezig zijn. Jean Smits en Johan Verwerft zullen dit voorzien.

(2)   Parking zodanig ingericht dat naast elkaar geparkeerde auto’s minimaal 3 meter van elkaar staan. Eventueel aantal auto’s (dus geleiders, instructeurs,.) beperken zodat dit mogelijk is.

(3)   Te vroeg aangekomen geleiders wachten in de auto, na de les verlaat men onmiddellijk het veld en keert huiswaarts. Uitlaten van de hond is toegelaten mits de minimumafstand kan gerespecteerd worden, ook op de plasweide.

(4)   Publiek is niet toegelaten tijdens de trainingen.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             Raadpleeg de agenda van de activiteiten 2020                          

 

De Ierse Setter Club is opgericht in 1973 en behartigt de belangen van de Rode & Rood-witte Ierse Setter. Wij organiseren jaarlijks een aantal activiteiten: Rasspeciale, Jongehondendag, field trial wedstrijd & initiatie dagen, strandwandeling, St Patrick’s day, zomerfeest, kynologische activiteit, St Hubertus viering, showlessen en wekelijkse gedrag & gehoorzaamheidslessen.         

De Ierse Setter Club geeft 4 x per jaar het clubblad "De Ierse Setter” uit.
Hebben we uw interesse gewekt kom even kennis maken op één van deze activiteiten of breng eens een bezoekje aan ons ISC terrein

Een gouden raad: als je een Ierse Setter aankoopt, raadpleeg zeker de rasclub!
Voor meer info over Puppy's : klik hier